27 Mart 2009 Cuma

Film mi? Bayılırım!

Sevgili okur,
Şimdi ben az önce The Fall filmini aradan bir hafta bile geçmeden ikinci kez izledim. Neden, saçma mısın diye sorma hiç, çünkü çok beğendim. Hatta ilk izlediğim günün akşamına bir daha izlemek istemiştim ama saçma olur diye korktum. Az önce izledikten sonra da en sevdiğim ilk on filme girdiğini saptadım. Şimdi bana ne senin ilk on filminden diyebilirsin haliyle, bu mantıklı bir sorgulama da olur ama ben yine de düşündüm, taşındım en sevdiğim ilk on filmi ve neden sevdiğimi yazmak istedim. Bu noktadan sonra bu yazıya benzeyen şeyi okumamakta serbestsin tabi ki. Zorlarsam daha da saçmalamış olurum. DVD rafıma göz atıp hemen geleceğim...

Eveeeeet, şimdi efendim, top 10 listeleri gibi en sondan başlamak istemiyorum, o yüzden şöyle başlamak istiyorum:


1. The Lord of the Rings

Tolkien'in şaheserini yapılabilecek en iyi şekilde görselleştirdiği için.






2. Pan's Labyrinth


İğrenç gerçeklikle Ophelia'nın hayal gücünü yine en gerçekçi bir şekilde harmanladığı için.




3. The Fall

Bir masalın ne kadar güzel anlatılabileceğini gösterdiği için.







4. Big Fish

Her izleyişimde kendimi kaybederek ağladığım için.









5. Once

Gerçek dünyadaki gerçekçi bir aşkın nasıl bu kadar gerçek olabileceğini gösterdiği için.







6. Eternal Sunshine of the Spotless Mind



İzledikten sonra Montauk'a koşarak tren istasyonunda beklemek istediğim için.






7. The Nightmare Before Christmas

Farklı bir hayal gücünü farklı bir teknikle yorumlayarak yaratıcılık sınırlarını aştığı için.








8. 300


Gerçek bir kahramanlığın ve destanın nasıl olabileceğini resimlediği için.








9. Ulak

Bir zamanlar çocuk olduğunu unutan yetişkinlere bir şeyler hatırlatmak için.








10.Stardust

Her seferinde yüzümde bir tebessüm bıraktığı için.

Lütfen oku: Bazı resimler saçmalamakta an itibariyle, yıllardır uğraştım inatlaştılar benimle. Üzülerek yayınlıyorum.

2 yorum:

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Talihsiz Şeyler Kişisi,

Listen çok güzelmiş, hiç bu kadar fantasitk filmi favori listesinde alt alta görmemiştim:)

Ulak hariç ben de hepsini çok severim. Ulak sucks! :)

Talihsiz Seyler Kisisi dedi ki...

Ulak'a laf yok, çok severim, kırk bin kez izledim zaten, Türkiye'de eşi benzeri olmayan bi film şu ana kadar :)
Fantastik filmleri severim, fantastik olmayan filmleri de severim ama fantastik filmleri daha çok severim :)